Ga naar de inhoud

Secretariaat

VERBOUWING
Van consitorie naar kantoorruimte
Door de recente POM status ontstond bij Gelderse Kerken (POM = Professionele Organisatie Monumentenbehoud) de behoefte aan een passende kantoorruimte als  goed bereikbare uitvalsbasis, centraal gelegen in het werkgebied. De Dorpskerk Hoog-Keppel met de consistorie als kantoor en vergaderruimte is daarvoor weliswaar geschikt, maar wordt veelal gebruikt als opslag- of als artiestenruimte en kan daarvoor ook niet gemist worden. Om de consistorie een gecombineerde functie te geven wordt een entresol verdieping aangebracht.
Deze locatie  past bij de aard van het werk voor monumentaal erfgoed, zoals: mensen ontvangen, bureauwerk, vergaderingen, lezingen, recepties en informatie avonden e.d.

De aansluitingen
Al deze aanpassingen zijn kostbaar. Maar wat daar extra bij nodig is zijn de onzichtbare aansluitingen. Voor het sanitair moet er een afvoer komen door de dikke muren met een aansluiting op de gemeentelijke riolering in de straat.
De infrarood panelen vragen zoveel elektriciteit dat er een nieuwe meterkast aangelegd moet worden met in het hele gebouw extra installatie bekabeling die voldoet aan de nieuwe inrichting en huidige voorwaarden.

Terug naar de inhoud